21 Ağustos 2007 Salı

PR yüksek yabancı blog yazılarının altındaki Nofollow Türkler

Çok ilgimi çeken bir şey bu. Ne zaman pr5 veya daha üstü bir yabancı blog yazısına denk gelsem altında onlarca "oyun, güzel sözler, hikaye" ismiyle eklenmiş linkler görüyorum. Hadi tamam çok güzel düşünmüşsün, bedavaya link ekliyorsun ama nofollow var mı bir bak, bir incele dimi? Başlarda dedim "eskiden nofollow yokmuştur şimdi olmuştur". Ama daha sonra pr5 bir blogda yazar olunca durumu anladım, çok insan nofollow u kaale almıyor.

Nedir nofollow?
Nofollow linklere eklenmiş bir tag dır. Normalde linki şöyle veririz;


Nofollow eklendiğinde şöyle olur;


Ne işe yarar?
Şöyle diyelim, eğer pr9 bir sayfadan size nofollow olmayan normal bir link verilmişse, çok süper kazancınız var, bildiğiniz backlink durumu. Ama eğer nofollow lu link verilmişse, bu size arama sonuçlarında üst sıralara çıkma becerisi vermez. Etkisizdir yani. Sadece spider ların, yani siteleri tarayan arama motoru bilgisayarlarının sizi daha kolay indekslemesini sağlar. Hani diyorlar ya 2 ay oldu google hala indekslemedi, hah onun için bir çare olabilir (yine de emin değilim, öyle diyorlar) Indekslenme konusunda hiç problemim olmadığı için bana göre eğer link te nofollow varsa tamamen yararsızdır.

Nasıl anlayacağız?
Sayfanın kaynak koduna bakarak kolaylıkla anlayabilirsiniz. Ben şahsen firefox yanında greasemonkey kullanıyorum, nofollow scriptini de kurdunuz mu tüm nofollow lu linkler sayfalarda pembe olarak çıkıyor.

Başka?
Aslında bir de robots olayı var ama ben pek denk gelmiyorum o tarz engellemelere, görürsem yazarım.


Bunları açıkladıktan sonra konuma geri dönüyorum; nofollow türkler. Anlamadığım neden sadece türkler? Ya da ben de türk'üm diye aynı yerlere mi denk geliyoruz. Misal şu an elimde 10a yakın en az pr 6 olan blog yazıları var, nofollow kullanmayan. Misal bir edu site var, blog yazısı mp3 ile ilgili ve pagerank 8. Ben neden buralarda hiç bu arkadaşları görmüyorum? Acaba nofollow u yanlış mı anlamışlar?

bir türk internetten nasıl para kazanır

9 yorum:

Adsız dedi ki...

mIRC
güzel paylasım

Unknown dedi ki...

Hiç bir şey değişmez .

Adsız dedi ki...

Evet çok güzel.

Adsız dedi ki...

Teşekkürler gerçekten faydalı bilgiler

webitto dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler...



http://www.bilgisayardeposu.com

Adsız dedi ki...

paylaşim için tşkler

Sohbet Muhabbet dedi ki...

Paylaşımın için teşk ederim, emeğine sağlık..

Adsız dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler...



http://www.notebooktamiri.com.tr

Sesli Sohbet dedi ki...

Güzel paylaşım olmuş. sesli sohbet olarak başarılar diliyoruz.