30 Ağustos 2007 Perşembe

Digg

Digg kullanıcıların eklediği kısa açıklamalı bağlantıların kullanıcılar tarafından oylanıp yayınlandığı bir site. Her başlığın yanında gördüğünüz gibi bir sayı var, kaç kişi o bağlantıyı (haber aslında) beğenirse o kadar yazıyor. Yeni eklediğiniz bir bağlantı 2-3 saat içinde 40-50 kişi tarafından beğenilirse anasayfaya çıkıyor. Ana sayfaya çıkan bir bağlantı (bana olmuştu bir kere) ilk gün 50.000 kişi tarafından, devamında da 1 hafta boyunca bir 50.000 kişi tarafından ziyaret ediliyor. Gayet güzel bir kaynak değil mi? Ama şöyle bir durum var, bu gelen 100.000 ziyaretçi pek reklama tıklayan cinsten değil. O yüzden "ooo 100.000 çarpı 0,1$ 10.000 eder hacım" cinsinden yaklaşmayın. Asıl önemli olan kazadığınız backlink'ler. Bağlantınız tahmini 600-1000 kadar siteye bir şekilde ekleniyor. İnsanlar bloglarına yazıyor vs.
Peki anasayfaya çıkmak kolay mı?
Benim denediğim alanda pek zor değildi. Daha önce ana sayfaya çıkmış oyunlardan birini buldum, sitemize ekledim. Sonra digg'e gönderdim. 10 farklı hesaptan kendim (farklı ip ler, her seferinde temizlenmiş cookieler) oy verdim. 10 kadar da arkadaşımı üye yapıp oy verdirdim. Oyun beğenilecek bir oyundu, telif hakkı gibi bir durum yoktu, ana sayfaya çıktı ve toplamda 100.000 gibi bir ziyaretçi akışı sağladı. Yeni açtığım bu site sadece digg sayesinde tüm sayfalarıyla pr3 oldu, bazı sayfalar pr4tü. Sağ tarafta yeni digg ana sayfasına çıkmış bir sitenin alexa grafiği var.
Siz de benim yaptığım gibi bir oyun sitesini digg'e ekleyebilirsiniz. Güzel bir oyun bulun. Direk o oyunun adresini ekleyin. İlgi çekici bir başlık kullanın. Sahte hesaplarla oy verecekseniz sadece bu oyuna vermiş olmayın ki doğal gözüksün. Kesinlikle alınmış bir domain de olsun siteniz. Eğer oyun değil de başka olaylara girmek istiyorsanız size 1-2 örnek verebilirim. 1-2 sene önce Türkiye'de ki sahte ipod'lar gibi bir haber çıkmıştı. Türkiyede satılan bu ipod benzeri portatif radyoların resimleri olan bir sayfaydı. Ayrıca yeni denk geldiğim harika bir örnek var, bağlantının başlığı "need a lawyer?", tıkladığınızda bir avukatlık bürosunun sitesine gidiyorsunuz. Sayfa çalışan avukatlardan birinin özgeçmiş sayfası. Tüm site gayet ciddi fakat avukatın resmi komik. Sert bir bakış atmış ve sonuç olarak sayfa ilgi çekici olmuş. Bu sayede bu avukatlık firması yüzlerce yerden doğal bir şekilde backlink almış oldu.

Hiç yorum yok: