31 Ağustos 2007 Cuma

Stumble

Stumble'ı duymuşsunuzdur, geçtiğimiz günlerde eBay tarafından satın alındı. Duymayanlara anlatayım, stumble tarayıcınıza eklediğiniz bir eklenti. Bu eklenti size 3 tane yeni buton kazandırıyor. 1 sevdim, 1 sevmedim butonu var. Bir siteyi sevdiyseniz tıklıyorsunuz. Diğer buton'da stumble kullanıcılarının en çok sevdiği sitelerden birine sizi götürüyor. O butona saatlerce ard arda tıklayıp vakit geçirebiliyorsunuz. Bizim alakamız ne bununla? Stumble sayesinde çok kolay hit alabilirsiniz. Önce toolbarı yükleyin, kayıt olun. Daha sonra ilgi çekecek bir sayfa hazırlayın ya da zoru başarmak istiyorsanız mevcut sayfaları kullanın. Daha sonra sizin sayfalarınızı "sevdim" olarak işaretleyecek elemanlara ihtiyaç duyacaksınız. Şöyle örnekleyeyim durumu, bir sayfanıza 10 kişi "sevdim" derse bu size o gün için yaklaşık 200 ziyaretçi demektir. Eğer kasar da her gün başka bir sayfanız için bunu yaparsanız iyi bir kaynak olabilir. Zamanı bol olanlara.
Bunun için 1-2 site önereceğim size;

DigitalPoint forumlarının bir bölümünde bu konuyla ilgili çalışan arkadaşlar var, onlar size oylamanızı istedikleri sitelerini gönderiyor, siz de onlara gönderiyorsunuz. Biraz ingilizceniz varsa yeterli olacaktır. Ayrıca aynı bölümden daha önce bahsettiğim digg olayı ile ilgili de benzer yardım alabilirsiniz.

Bir başka site sadece bu stumble yardımlaşması üzerine kurulmuş olan suexchange. Oranın anlatımını yapamayacağım zira tasarımı sebebiyle bana da karışık geliyor ama mantık şu, başkalarının sayfalarını stumble yaparak puan kazanıyorsunuz. Stumble'da sevdim dedikten sonra Claim kısmından o kullanıcıya mesaj atmanız lazım ki sizi onaylasın, ardından puanınız ekleniyor.

Hiç yorum yok: